• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privatlån

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hur har delgivningen skett, om skulderna nu är hos kfm
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Såhär: om någon annan tagit emot delgivningarna så kan du ansöka om domvilla på respektive utslag. Det gör du i den hovrätt som regerar där du bor.
Har du utslag som är under en månad gammal begär du återvinning av utslaget. Det gör du till den lokala tingsrätten men din begäran skickar du till kronofogden.
Sånt som inte är delgivet eller i vart fall inte utslag kommit på ännu bestrider du. Det gör du till kfm.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
En polisanmälan är på sin plats också
 

Lånas

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Mars 2018
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Men det kvarstår att jag har lån och skulder som jag måste få bort och ingen normal bank lånar mig pengar och därför vänder jag mig hit för att leta efter en privatperson som är en ängel och kan hjälpa mig eller nån som känner nån
Jag har fast tjänst och kan köra avbetalning varje månad och vi skriver givetvis kontrakt

Som sagt jag har redan fått höra allt inklusive hur korkad jag är och jag vet allt detta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Bifoga kopia på den till domvilleansökningarna och återvinningarna.

Begär också inhibition på återvinningar och domvillorna beviljas det får inte kfm verkställa
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Det är inte tillåtet enligt forumreglerna att "söka" lån eller erbjuda lån här.

Får du igenom allt det jag nämnde så bör din kreditupplysning vara ren. Sen kommer nog din make krävas på allt som skadestånd
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
På tal om det Lasseman, eller lite på det här spåret.

Jag har 3 anmärkningar.

1 av dessa 3 (den som är tre år gammal) fick jag hem till mig mor, alltså brevet ifrån Kronofogdsmyndigheten, min mamma blev livrädd och "skrev på" alltså brevet. Nu kom brevet hem till hennes lägenhet där jag var skriven men skulden var till mig. Denna skulden är också givetvis betalad och reglerad idag.
Tror du jag idag (två år senare) hade kunnat få denna anmärkningen borttagen ifrån UC om jag berättar vad det är som har hänt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
På tal om det Lasseman, eller lite på det här spåret.

Jag har 3 anmärkningar.

1 av dessa 3 (den som är tre år gammal) fick jag hem till mig mor, alltså brevet ifrån Kronofogdsmyndigheten, min mamma blev livrädd och "skrev på" alltså brevet. Nu kom brevet hem till hennes lägenhet där jag var skriven men skulden var till mig. Denna skulden är också givetvis betalad och reglerad idag.
Tror du jag idag (två år senare) hade kunnat få denna anmärkningen borttagen ifrån UC om jag berättar vad det är som har hänt?

Gissar att uc inte bryr sig så mycket men prova kan du.
Det är ungefär grundförutsättningarna för att ansöka om domvilla.. att du senare godtagit skulden genom att betala den skulle jag gissa på att det kan ligga dig i fatet tyvärr.
Kostar inget att prova
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp